søndag 1. mars 2009

diverse-.

DEBIT CARD. et bankkort. IKKE VISA. et bankkort er et kort hvor du bruker penger som du faktisk har. ja? det trodde jeg også. det viser seg at noen glemte å fortelle meg at når jeg går tom for penger virker kortet fortsatt. og for hver gang du bruker det får du en $35=245kr fee. Jeg brukte $80 jeg ikke hadde... for hver gang jeg trakk fikk jeg er fee på $35. jeg logger inn på kontoen min helt tilfelig og innser at jeg har $-200...... For de $80 jeg brukte på diverse ting måtte jeg(mamma+pappa. hehe:)) betale $140=800 kr fee. TUSEN TAKK... amerikansk bank... (Takk, mamma og pappa. hehe:)) ikke moro. kommer ikke til å skje 2 ganger. stress for nå må jeg logge inn å skjekke kontoen min hele tiden.. ahh. jaja. bedre det enn en ny fee... stupid..!!


Torsdag begynte det endelig å snø igjen. begynte nesten å bli slaps her, har jo selvfølgelig vært digg med litt varmere vær, men er bedre med ordetlig snø. Så rett etter skolen bestemte Cam og jeg oss for å ta turen ut til Mont du lac, til bakken der så han kunne telemark ski og jeg stå på snowboard :) de har noe som heter "Tele-thursday" her så det er billigere for han. Uansett, vi tok turen ut og det var helt fantastisk :D det snødde hele dagen, så det var en tykt lag med nysnø. Det var digg. føltes så bra. Vi var der tordagen før også i vinterferien, men da var det litt mye is. Nå var det helt digg :D hehe. kjempe gøy.

Fredag hadde vi early release (ca. en gang i måneden hvor vi slutter 2 timer før. men det de gjør er at du har alle fagene dine, bare at time er kortet ned på, så det er forlite tid til å gjøre noenting. haha :D) rett etter skolen gikk Fred og jeg over til hennes hus. Vi lagde cookies med hvit sjokolade i. NAM!!! <3 Senere kom Gus og hentet oss og vi møtte Cam nede i Canal Park. Vi skulle klatre !! hadde gledet meg hele dagen. Så når du er under 18 må du har underskrift fra dine foreldre at de tar fult ansvar hvis du skader deg. (osv. usa ting)Vi var klar over det, Cam og Fred er begge 18 så det var ikke noe problem, Gus hadde fått foreldrene sine til å skive under på en avtale, og sa var det meg. Jeg hadde en lapp, som det sto akkurat det samme som på Gus sin, bare at det var ikke "dere's" lapp... Så jeg fikk ikke lov til å klatre :( Det verste av alt, var at de ikke engang spurte Fred for legitimasjon, så hvis jeg bare hadde vært uærlig kunne jeg gått inn.,.. ÅH. sucks. oh well. men det gjorde egentlig ikke så mye for de ville bare klatre i "the cave" anyways,som er uten sikkerhets ting fordi det ikke er noe høyt, men veldig vankelig. så halvparten av tiden var dne ingen som klatret (: det var koselig uansett. Vi møtte Pat og Jack der også :) Etter det gikk vi 4 til Amazing Grace. senere gikk vi til Gus' hus og så "Wall-e". utrolig skjønn film. fikk ikke sett den helt ferdig da. menmen. koselig kveld. :)

Jack, Pat, me, Gus, Fred

Fred

Gus pøver å ta et bilde av meg mens jeg klatret (ulovlig...)
Viste seg å være ganske vanskelig.. haha!!

Cam

Cam and Gus
vi bestemte oss for å begrave Cam i alle gummi bitene.
haha. han hadde kameraet mitt inni, så jeg fikk bare tatt bilde etterpå. hehe.
At Amazing Grace.
Det er vanskelig å tenke på at jeg kommer hjem snart. At jeg er over halvveis. Jeg har det helt utrolig her. Jeg savner dere alle veldig mye. men akkuart nå klarer ikke jeg å tenke på å gå hjem. jeg har jo lyst til å da hjem til dere, men jeg vil ikke dra ifra folkene her. vankleig å forklare. Jeg har det helt fantastisk.! MEN det skal bli deilig å komme hjem også. men jeg gruer meg utrolig mye til å forlate duluth..
Jeg har ikke fått datoen for når jeg kommer hjem enda. men mest sannsynlig i begynnelsen av juli. Jeg er hjemme før 12 juli. Så kommer hjem i mellom 5-12 juli. Venter på noe papir greier.

LOVE YOU GUYS; AND I MISS YOU ALL <3

2 kommentarer:

Eileen sa...

Det beste med aa reise fra et sted for lang tid, er aa vite at det blir tusen ganger bedre aa moete alle igjen naar du kommer tilbake paa ferie.. Saann som jeg gjoer naa, er i Houston paa en liten paaskeferie, helt utrolig fantastisk aa moete gamle venner igjen<3

Malin sa...

: ) ja, det har du nok helt rett i. hores utrolig koselig ut !