fredag 8. august 2008

DULUTH.

Jeg beklager at jeg ikke har faatt veart saa aktiv her i det siste. men jeg har faktisk skrevet ett innlegg om min forste uke her hos Maddens. Men jeg har dedt paa min pc, som forelopig ikke har internett! de skal skaffe seg traadlost, saa da blir det nok lettere aa legge ut:) New york var forresten helt fantastisk. Det var rett og slett topp! Jeg vil si til alle dere som er i tvil om dere skal, DRAAAA. det var saa utrolig goy, og man ble saa glad i folkene, selvom du bare var med dem i noen faa dager. Jeg skal legge ut bilder senere. Ja, datoen er feil. skrev dette 21 august, men det er fordi jeg begynte paa dette 8 august.

Jeg har det helt fantastisk her ! Jeg DIGGER aa vaere senior paa skolen !! Jeg faar fordelere i omtrent alle sammenhenger, pluss at jeg faar ta grad pics. til yearbooka. Du faar velge alt forst. jippi. svommelaget er topp. Vi trener fra 8-11 og 1.30-3 hver ukedag. Det er kjempe goy. Alle folkene er saa hyggelige. Jeg digger det. Idag var mitt forste swim meet. Det gikk faktisk ganske bra. Selvom stewvnet var skikkelig rart. De som hadde det, hadde et 4 baners basseng, som de hadde gjort om til 5 baners. saa du kan selv tenke deg, hvosdan det var aa svomme b.fly der. JA. man kan si det saann. Vi har noe paa laget som heter secret pal. Du faar utdelt en person som er din, og i lopet av sesongen, lager du plakater til hun, og gir smaa gaver. det er kjempe goy ! jeg fikk en kosleig plakat idag, og 3 prinsesse dykke dukker. haha. moro. En ting som er veldig annderleder er heinga. Naar noen svommer er det uulig aa hore noe som helst pga alle skriker saa hoyt at i lopet at stevnet lurte jeg paa om jeg hadde blitt dov. men nei, jeg hores fortsatt. hehe. En annen rar ting er at de bare har noen ovelser. f.eks 100 rygg er det eneste rygg ovelsen. rart, men det er pga det er et skolelag,. og stevnene varer bare i noen timer. man kan jo ikke miste for mye skole. hehe. Men det er goy da. Jeg liker trenerene, de er strenge, men flinke og snille. De skal fikse Wallsene mine som de kaller det, (vendingene). JIPPI Vi har forresten hatt et junkfood party med svomminga, det var for sesongen begynte. det var liksom siste gang vi faar lov til aa drikke brus, spise godteri eller IS!!!!!!!! Men det er moro ogsaa, for selvom dere kanskje ikke tror meg, saa klarer jeg meg fint uten is. hehe. Vi var ogsaa paa Sally sin Hytte ved vannet med svomminga, Sally er forresten treneren. De var kjmepe goy. Vi sov i et giga telt. Jeg stod paa wakeboard, vannski (klarte aa staa paa en ski, jippi), og vi hang etter i ring. det var topp. Alle ble solbrente i fjeset., haha. .
Mine 3 sostre er kjempe skjonne. vertsforeldrene ogsaa. De passer hele tiden paa at jeg har det bra. de er sote. Miley og Ellie er hundene, de er kjempe sote puddler. De er saa utrolig gode, finnes ikke vondt i dem. jeg digger de. hehe.

Jeg skal velge fag sammen med raadgiveren 27 august. Forelopig har jeg nesten bestemt meg for aa taa:


  • Creative writing
  • Values in literature
  • Calculus ( R1 matte ++)
  • Sociality
  • Pcycoligy
  • Strength training
  • Photo
  • United states history
  • American goverment
  • Ogsaa maa jeg finne ut av ett siste
Morsomt:


  • Du kan adoptere en vei
  • Alle spor deg om hvordan det gaar uansett hvor lenge sidne du har sett dem, og da svarer du gooood-godd, uansett hva.
  • De spiser ost til alt
  • Alle i Minnesota vet hvor Norge er
  • Reklamene paa tv faar meg til aa le. Forst reklamerer de for en ting, ogsaa bruker de dobblet saa langh tid paa aa forklare hva som kan skje hvis du bruker det
  • Det er ekorn, reinsdyr, vaskebjorner over alt i gatene
  • Nesten alle har hvertfall enten en hund eller en katt
  • Alle har sitt egent blanket, som de tar med overalt. (jeg fikk et av vertsfamilien :))
  • De tar bilder paa skolen og alle andre steder hele tiden.
  • De lager tshorter til alle mulige annledninger.
  • Alle sporter er skikkelig store her. Alle heier paa deg, hvis du er paa et skolelag.
  • Jeg har blitt kalt: Malinn, Mealin, Mail-in, Maliin, MaLLin, Mallin, osv. De fleste kaller meg Malinn, greit nok:)
  • De er mange som blir homeschooled. Ei paa svommelaget mitt skal begynne i 9ende, og det er hennes forste aar paa skolen!!!
  • Noen ganger tenker jeg paa en blanding av norsk og engelsk
  • En morgen var jeg saa trott at jeg begynte aa prate til Natalie paa norsk
  • Rommet mitt er rosa
  • Jeg har ca. 100 myggstikk. Helt seriost, de er over ALT. (saa mange at jeg har hovne lymfeknuter)
  • De har omtrent en skoledans i maaeden
  • Forste dagen jeg var i matvarebutikken fikk en mann hjerteinfark og min vertsmor maatte hjelpe han, siden ingen andre gjorde det. (egentlig ikke morsomt)
  • Vi lagde skjetsjer paa hytta til Sally. Vaar her the sisterhood of the travelling googles goes to the olymics. hehe
  • Jeg kan se alle filmer og serier for dere. jippi. (bortsettifra hvis dere laster ned da.. ) hehe
  • Jeg fant en cafe som heter Tusen takk for maten. KULT
  • President- og Senatorene reklamerer mere om hav den andre gjor galt, enn hva de selv staar for;
  • Edderkoppene BITER! dere har ingen grun til aa veare redde for dem.;
  • Hannah Montana er OVER ALT. du kan ikke gaa inn i en butikk uten at de har en egen avdeling for hun. jeg ler.

Jeg skal legge ut bilder snart. :)

Jeg savner dere alle veldig mye! men jeg har det topp.

3 kommentarer:

Karianne sa...

Åå virker som om du har det helt topp!:)
Jeg gleder meg så til å reise nå, blir gal av å sitte hjemme og bare lese om hva alle andre opplever :P
Håper du får et utrolig fint år.
Lykke til med alt!! :) <33

Eirik sa...

Hei Malin. Jeg kikker innom en gang i blant. Ser ut som du har det veldig bra, så jeg gidder ikke å skrive at jeg håper du har det bra;) Kos deg videre!

Anonym sa...

Hei Mail-in.. Haha..
Så gøy å høre at du har det bra. Har gledet meg til å lese dette! Blir gøy å høre fremover :)

Savner deg!