onsdag 11. juni 2008

Nedtelling.

5 august kl. 17.15 drar jeg fra Kjevik lufthavn i Kristiansand. Da er det et år til jeg får se denne flotte byen og mine aller kjæreste igjen.. Det er 55 dager til mamma og meg flyr ned til Oslo sammen med 2*23 kg bagasje. Vi skal overnatte på Gardemoen for flyet mitt går kl. 07.50 neste dag. Disse to dagene, 5 og 6 August, er vel de dagene jeg gruer meg mest til av abselutt alt som skal skje dette året. Likevel håper jeg det går greit...

Om akkurat 56 dager, kl. 17.30 ankommer jeg New York. For første gang setter jeg mine bein i USA sammen med en gjeng studenter, som ikke er helt sikre på om de skal le eller grine. Sammen med dem skal jeg delta på et 4 dagers langt forberedelses kurs. Disse dagene vil hjelpe til å tilpasse meg tidsforksjellene, jeg skal få tips om hva jeg burde og ikke burde gjøre når jeg møter familen, ellers skal vi vandre litt rundt i NY. Og ja, beina mine skal plasseres på Hard Rock Cafè i NY, hvis noen var usikre på det..

Det er akkurat 59 dager til jeg setter føttene mine i Duluth og sier "Hi, how are you?" til min egen vertsfamilie for første gang. Jeg må vel inrømme at jeg gruer meg endel til akkurat den første biten der. Selvom jeg har en følelse av at det er unødvenig, for jeg vet hvor åpne og herlige noen amerikanere er. The Maddens har vel egentlig ikke gjort noe annet enn bevise at det stemmer.

Ingen kommentarer: